Dag 3

6 mar

»Ditt syn på narkotika og alkohol?»

Narkotika:
Hvor skal jeg begynne?
Jeg har nulltoleranse for narkotika!
Jeg har sett hvor mye det har ødelagt og påvirket mennesker rundt meg.
Da jeg var 16, var jeg involvert med en som var dopmisbruker. Jeg var utrolig glad i han, Han var så herlig! Han var noen år eldre enn meg… Foreldrene mine fant ut av hva han drev med, og at jeg var altfor involvert med han, og satte foten ned og ba meg strengt sende en sms til han hvor jeg sa jeg kom til å bryte all kontakt. Tårene rant, jeg sendte meldingen og satt igjen med hjertesorg…
Jeg ble kjempe sinna, hvordan kunne foreldrene mine ta fra meg en person som betydde så mye for meg?
Etter dette traff jeg han en gang, ved en regn tilfeldighet, på rutebilstasjonen i Kristiansand
Jeg så at han så veldig sliten ut, han var ikke den samme personen jeg var blitt så glad i…
Ett par uker senere fikk jeg telefon fra en felles venninne av oss, hun ga beskjed om at han hadde kjørt seg ihjel. Front i front med en lastebil, i sterk amfetaminrus…
Jeg tror ikke jeg trenger å fortelle hvor knust jeg var. Det er fortsatt dager hvor jeg tenker på han, og tårene kommer i øynene.

Dette får meg til å tenke, hva om ikke foreldrene mine hadde sagt jeg skulle kutte all kontakt? Hvor hadde jeg vært i dag da? Hva om jeg hadde falt for fristelsen og prøvd narkotika selv?

Så selvom jeg var kjempe sinna for at de tok han bort fra meg på den måten, er jeg på en måte takknemmelig i tilleg…

Denne historien forteller vel litt hvordan mitt syn på narkotika er…

Jeg klarer ikke forestille meg hvordan du hadde det før du døde Thor, men jeg savner deg den dag i dag… Hvil i fred ❤

 

Alkohol:
Jeg drikker selv alkohol, så her er jeg mere åpen… Men det finnes jo grenser! Starter du hver dag med ei pils, har det gått for langt!
Jeg kjenner folk som drikker en smule mer enn hva som er fornuftig, og det er veldig trist å se… Men jeg mener alikevel ikke at det kan sammenliknes med narkotika.
Jeg syns det å drikke av og til, uten å bli sanseløst drita, er kjempe greit 🙂 Men vent til du er 18, for da har du mere kontroll på hva du putter i deg, og hvor mye du tåler 🙂

 

Dette er vel det mest personlige innlegget jeg noen gang har skrevet her på bloggen, håper dere føler dere kanskje ble litt bedre kjent med meg som person nå 🙂

 

Én kommentar to “Dag 3”

  1. Tom mars 6, 2011 kl. 5:45 pm #

    Gripende å lese dette Lisa 🙂 enig i at man skal vente med alkoholen, og at den ALDRI må ta kontroll over live til noen…

Legg igjen en kommentar